A-tým 25.01.2021
Autor: Klub

Oskars Cibulskis si nezahraje jedno utkání

Litvínovský zadák nedohrál utkání ze Zlínem, když ve druhé třetině vyfasoval trest od dvojice sudích Lacina-Pešina na pět minut a dokonce utkání za sekání.
Disciplinární komise dnes rozhodla, že udělí lotyšskému reprezentantovi dodatečný jednozápasový trest. 

Odůvodnění:

Posuzovaného zákroku na Protihráče projednávaného v rámci tohoto disciplinárního řízení se Hráč dopustil v čase Utkání 36:41, přičemž v Utkání byl Hráči za tento zákrok rozhodčími Utkání p. Vladimírem Pešinou a p. Petrem Lacinou uložen v čase Utkání 36:46 větší trest + osobní trest do konce Utkání za Sekání dle čl. 159 Pravidel. Po provedení dokazování videozáznamem předmětné situace shledal Předseda Disciplinární komise ELH následující skutečnosti vedoucí k rozhodnutí v dané věci:

  • Hráč se svého jednání vůči Protihráči dopustil v prostoru před brankou družstva Klubu, do kterého Protihráč přijel, aby zaujal pozici pro případnou přihrávku svých spoluhráčů nacházejících se v rozhodný okamžik v prostoru za brankou družstva Klubu,
  • Protihráč v posuzovaném případě nebyl v držení kotouče, zákrok ani nebyl veden v rámci přímého souboje obou hráčů o získání puku, neboť tento se v okamžiku provedení zákroku nacházel v držení hráče družstva klubu PSG Berani Zlín, reg. č. ČSLH 70501, který se jej pokoušel zpracovat v prostoru za brankou družstva Klubu,
  • Hráč vedl svůj zákrok holí seknutím zespodu nahoru, čímž zřetelně zasáhl Protihráče do oblasti rozkroku, přičemž dle Předsedy Disciplinární komise ELH není na místě činit pochybnosti v tom směru, že se Hráč uvedeného zákroku dopustil cíleně, když krátce před provedením zákroku zkontroloval vizuálně pozici Protihráče ve hře, přičemž si byl zřetelně vědom způsobu, jímž se zákrok rozhodl vést, a současně musel být ztotožněn s možnými následky plynoucími z jeho provedení,
  • Uvedeným jednáním Hráč dle Předsedy Disciplinární komise ELH jednoznačně naplnil předpoklady pro uložení příslušného trestu rozhodčími Utkání ve smyslu čl. 159 Pravidel,
  • S ohledem na intenzitu a způsob provedení zákroku je na místě dle Předsedy Disciplinární komise ELH shrnout, že se provedený zákrok vymkl charakteru zákroků, u kterých by bylo na místě konstatovat, že jejich potrestání spadá výhradně do kompetence rozhodčích utkání v takovém příslušném utkání,
  • Hráč svým jednáním dle údajů obsažených v zápise o Utkání nezpůsobil Protihráči zranění, jehož vinou by Protihráč Utkání nedohrál, či by jiným způsobem byla ohrožena jeho další činnost profesionálního hráče ledního hokeje.
Na základě výše popsaných skutečností Předseda Disciplinární komise ELH usoudil, že se Hráč svým jednáním dopustil dle § 2 odst. 3. Disciplinárního řádu ELH disciplinárního přestupku Sekání dle čl. 159 Pravidel, za který lze dle Přílohy č. 1 Disciplinárního řádu ELH uložit trest zastavení činnosti v rozmezí 1 - 4 soutěžních utkání ELH, v závažnějších případech trest zastavení činnosti v délce až 10 soutěžních utkání ELH, a dále finanční pokuta ve výši 10 % ze základní měsíční odměny Hráče a odměny za starty Hráče v utkáních ELH sjednaných mezi Hráčem a příslušným klubem, v němž Hráč vykonává svou sportovní činnost profesionálního hráče ledního hokeje, v jimi uzavřené hráčské smlouvě.
Zápasy - Dorost před 2 dny

Dorostenci padli na ledě karlovarské Energie 4:6

Velmi vyrovnané utkání přineslo 12. kolo dorostenecké extraligy mezi Karlovými Vary a Litvínovem. O vítězství rozhodli domácí během posledních pěti minut třetí třetiny.
Více >
Zápasy - Junioři před 2 dny

Junioři i přes střeleckou převahu a velký tlak ve třetí třetině prohráli v Třinci

13. kolo juniorské extraligy nepřineslo chemikům ani bod, poté co prohráli na ledě třineckých Ocelářů. Litvínovským se podařilo zápas zdramatizovat až ve třetí třetině, avšak na vítězný konec to nestačilo.
Více >
Zápasy - Junioři před 3 dny

Junioři vstřelili na ledě Havířova čtyři branky a zaslouženě berou tři body

Litvínovští junioři si ve 12. kole nejvyšší soutěže odvážejí z předposledního Havířova tři body. Výsledkem 4:1 zapsali již třetí výhru v řadě. David Čermák podržel svůj tým a 32 zákroky výrazně přispěl k úspěchu na druhém konci republiky.
Více >